måndag 3 februari 2014

Skakigt i verkstaden

Sandvik presenterade en riktigt dålig rapport idag vilket satte verkstadsbranschen i gungning, åtminstone på om man ser till börskurserna. Det var brett nedåt med just Sandvik i spetsen som idag sjönk med över 5%.

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag Faxander inte ger rätt intryck och borde bytas ut. Att flytta huvudkontoret från Sandviken till Stockholm och sedan skaffa sig ett flygplan ger dåliga vibbar men det är inte det värsta. Det värsta består i att besluten verkar vara felaktiga. När är vinsterna tänkt att komma? Erfarenheterna från SSAB är inte heller de meriterande anser jag.

Jag skulle gärna äga Sandvik, men är skeptisk till Faxander. Avvaktar att gå in då jag tror på ytterligare nedgång i bolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar