söndag 26 oktober 2014

Fondpodden, tips på ny Podcast!

I början av året listade jag olika podcasts som jag lyssnar på inom området ekonomi och då främst privatsparande. Börspodden var då med och fick betyget 7/10. Idag skulle jag nog välja att höja upp det betyget till 8/10 då podden förbättrats och fått mer innehåll i form av t.ex. intervjuer.

Det intressanta med inlägget nu är dock att John och Johan skapat en ny podcast till oss lyssnare! Fondpodden. Ett pilotavsnitt ligger ute sedan den 10 oktober och jag ser verkligen fram mot fler avsnitt. Jag är ingen stor fondsparare (faktum är att det är 0 i dagsläget). Men det är ändå värt att lyssna på då man får lite input på fondmarknaden. Visst, deras podcasts har sponsorer, så ett kritiskt tänkande är självklart på sin plats men det utesluter inte att man kan dra nytta av något. I pilotavsnittet intervjuas t.ex. Jonas Lindmark på Morningstar, vilket var intressant att lyssna till.

Mitt inlägg om ekonomipodcasts från tidigare i år finner ni för övrigt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar