måndag 2 maj 2016

Aktuell fördelning i ISK

ISK per 2016-05-02

Med jämna mellanrum brukar jag presentera hur fördelningen i aktieportföljen ser ut. Denna gång har jag också tagit med mitt lilla innehav i Avanza Zero. Tycker det bör framgå även fondinnehavet i ISK:n. Tanken är att successivt också öka andelen indexsparande. 

Övriga förändringar sedan förra gången är att H&M är något mindre av totala andelen samtidigt som köpen i NP3 ökat denna andelen. Ännu har jag inte tagit in fler bolag, vilket mest beror på att jag upplever många bolag som "dyra" just nu.

6 kommentarer:

  1. Härligt med lite Avanza Zero. Tycker du gör rätt i en fond så du får lite mer riskspridning. Att den dessutom är gratis gör inte saken sämre :-) Mvh Patrick

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, indexfonder utan avgift eller mycket låg avgift är väl den typ av fonder jag försöker att hålla mig till. Gillar inte avgifterna på andra fonder. Men som du säger är det bra för balans och riskspridning. Vill öka men ser helst att index går ner mer innan.

      Radera
    2. Ser bra ut. Kanske lite väl "tung" i H&M, men det är ju ett fint bolag.

      Förutom Avanza Zero kan jag rekommendera Spiltan Aktiefond Investmentbolag (0.2% avgift och en slags indexfond).

      Radera
    3. Ja, jag försöker att successivt minska ner H&M:s del av totala värdet. Fler fonder kikar jag på, men är lite allergisk mot avgifter, men den du skriver om har ju låg avgift.

      Radera