lördag 21 oktober 2017

Fördelning ISK 171021


Var ett tag sedan nu som jag summerade och sammanställde fördelningen på investeringssparkontot. Men nu var det dags. Det ser bra ut fördelningsmässig och egentligen har det inte skett några stora förändringar jämfört med senaste sammanställningen. Jag är fortsatt sugen på att utöka portföljen med nya bolag men har i detta högvärderade börsläge svårt att hitta bra kandidater att lyfta in. Är sugen på Clas Ohlson om kursen fortsätter nedåt en bit till. Tele2 skulle jag vilja ha in på nytt i portföljen men där känns kursen helt plötsligt väldigt hög (säkerligen motiverat med efter bra rapport). Frågan är bara om det nu är rätt tillfälle att åter gå in...tveksam. Tror det kommer dippar framöver där man kan få ett bättre ingångsvärde. 

2 kommentarer:

  1. Det var en rejäl andel HM! Har du passat på att öka nyligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har varit större så jag är glad att den nu minskat en del. Jag har snittat ner mig en aning men har ändå GAV på typ 276 kronor eller något. Så det är en aktie jag hittills ligger back på, men kul att få utdelningar regelbundet och jag tror att bolaget kan komma igen framöver.

      Radera