fredag 2 juli 2021

Tillgångar och skulder juni 2021

 


Dags att göra en uppdatering igen! Händer så mycket hela tiden så tyvärr är det glesare mellan uppdateringarna nu för tiden. Hänt en del sedan sist. Har fått använda en del pengar på diverse nödvändiga utgifter den senaste tiden. Framöver så kommer också fler "investeringar" som kommer tömma kontot en aning. Den största är att vi ska glasa in vår balkong vilket går loss på ca 60K. Vi tycker dock det är värt det och ser att vi kommer att kunna nyttja balkongen längre tid av året. Dessutom bör värdet på lägenheten som sådan öka i och med att vi tar denna kostnad nu. Det vi sett är att priserna ökat i området sedan vi köpte. Jag valde därför att idag höja värderingen på vår lägenhet med 100K varav 50K höjs för min del av lägenheten, se ovan. Tanken är att switcha över 60K från sparkontot till bostadsrätt den dag balkongen är klar och betald. Kanske fel sätt att tänka men tycker det känns rättvisande. Egentligen har också kolonistugan ökat mer i värde än vad som anges här. Men där är jag mer försiktig då det känns som att alla typer av fritidsboende just nu är extremt upphajpade på grund av covid-19. Så den värderingen får ligga kvar just nu. 

3 kommentarer:

  1. Så kan man inte göra. Bara skriva upp värdet på lägenheter och stugor lite hippsan hoppsan. Du är så totalt oseriös. Skäms på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Unknown. Måste säga att jag försvarar Mårten i detta inlägg. Varför ska man behöva skämmas för att man räknar upp värde på sin stuga och bostad?
      Med tanke på de senaste årens kraftiga uppgång vore det nästan konstigt att inte göra det.

      Hälsningar Slimis

      Radera
  2. Min blogg, min ekonomi. Sluta läs om det inte passar!

    SvaraRadera