måndag 1 november 2021

Inglasning av balkong

I dagarna har det spenderats en del av de sparade pengarna. Vi har valt att glasa in vår balkong och är riktigt nöjda med resultatet! Det blev som ett extra rum. Visst, det kostade en rejäl slant, det gjorde det. Men det höjer också värdet på lägenheten - svårt att säga med hur mycket dock. Värderingen här på bloggen av lägenheten har alltid varit försiktig. Jag står för halva bostaden och värderingen hittills har varit 1 450 000 för mina 50 %. Liknande lägenheter i området går idag för ca 3,2-3,3 miljoner. Jag ska inför kommande sammanställning justera värdet på lägenheten så att inglasningens kostnad läggs på värdet. Jag tycker det känns rimligt och upplever inte att jag därmed övervärderar lägenheten som sådan. Tycker ändå det är bra att vara försiktig! Återkommer med en ny sammanställning här i dagarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar