Aktie- och fonder (exkl. bankkonton)

måndag 8 augusti 2011

Nordeas internetbank

Nordea måste ha en av de sämsta internetbankerna i Sverige. När folk verkligen behöver kunna köpa, sälja och allmänt hålla koll på sina innehav, då går sajten urtrögt och lyckas man logga in får man upp felmeddelanden för vart och vartannat klick. Riktigt irriterande!

En storbanks web måste klara av en anstormning och någon form av extrautrymme i form av serverkraft borde man ha för toppar i besöksstatistiken.

Börjar på allvar fundera på att byta bank till någon med ett bättre rykte gällande deras internetbank. Något man kan lita på. Någon som har erfarenhet av andra bankers sidor? Avanzas vet jag ju lite om då jag har innehav i Avanza Zero.

9 kommentarer:

  1. Jag kör på Nordnet med UA specialdeal om courtage. Har upplevt att sidan är bananas på natten ibland så att portföljen står på 0kr och att innehaven inte syns. Men det beror nog på underhåll. Vid vanliga tider funkar det smärtfritt och det är billigt på min courtagenivå.

    /Vat

    SvaraRadera
  2. Ja, bara det fungerar på dagen så är jag nöjd. Det känns dessutom som ett ganska milt krav att ha på sin internetbank. Ett krav som inte borde vara allt för svårt att leva upp till.

    SvaraRadera
  3. Swedbanks sida är riktigt bra och stabil.
    Tyvär är det det enda som är bra med swedbank ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, storbankerna vet jag inte om jag har så mycket till övers för. Möjligen SHB. Får fortsätta fundera lite.

    SvaraRadera
  5. Jag kör också på Nordnet med UA depå. Kan knappast klaga, möjligtvis på att jag har problem med att hitta runt på sidan. Men det har nog mest med min totala förvirring att göra så fort man klickar på typ 'Tjänster' och får upp en gigantisk multimiljonsvalsmeny! Hade väl vant sig om man spenderade mer tid där. Enda nackdelen är kanske att säkerheten med lösen och användarnamn är sisådär utformat.

    SvaraRadera
  6. Jag kör med Avanza och är helnöjd. Jag gillar möjligheten att öppna sparkonton hos externa banker via Avanzas system, mycket smidigt. Supporten håller också mycket hög klass.

    SvaraRadera
  7. Har du haft problem under hösten och idag också?

    H.

    En som också har stora problem med Nordea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det krånglar lite av och till ja. Dock har jag märkt att problemen ökar när jag använder Google Chrome. Troligen mindre anpassad till just den webläsaren. Kör jag firefox flyter det på lite bättre.

      Radera