tisdag 18 juni 2013

Vinst i form av transportmedel

Det är inte fullt så kryptiskt som rubriken får det att låta. Jag har helt enkelt vunnit en ny cykel. Det kommer ganska typiskt nog bara två månader efter det att jag just köpt en ny cykel. Det känns ju som ett sammanträffande om något. Men men, den som jag vunnit vann jag via Postkodlotteriet och den ska väl levereras snart. Den kommer att åka ut på blocket och omvandlas förhoppningsvis till lite kontanter. Att ha två cyklar känns en smula överdrivet. Pengarna ska jag nog använda till att köpa ett nytt akvarium faktiskt. Det behövs! Ibland måste man lägga pengar på fysiska saker som gör att man mår bra också, så som intressen och hobbys. Mina fiskar behöver dessutom ett nytt, lite större hem.

En och annan tänker säkert också att de 160 kronor per månad som det kostar att vara med i Postkodlotteriet hade kunnat sparats istället. Visst är det så, men än så länge har jag faktiskt vunnit för större summa än jag betalat in. Dessutom går en del, om än inte allt, till organisationer som gör bra saker. Jag är väl medveten om att vissa personer tjänar mycket pengar på det också. Dock har jag valt att vara med. Lite spänning i livet helt enkelt. För övrigt är jag inte mycket för spel. Lite trav kan det bli på sin höjd. På lång sikt går man ju garanterat back om nu inte man vinner miljonbelopp vilket chansen till är minimal.

2 kommentarer: