måndag 1 juni 2015

Köpt H&M

Äntligen är H&M åter i portföljen. Slog till idag och köpte på mig 45 aktier á 336,80 kr. Visst, billigt känns det absolut inte, men det gör å andra sidan sällan H&M. Jag är dock inte oroad utan ser chans till ökning om kursen skulle vända neråt.

Jag gillar verkligen H&M som bolag och har hela tiden siktat på att få in det i portföljen igen efter att jag sålde av allt för bostadsaffären. Å ja, idag skedde det! Tillväxten tror jag kommer fortsätta...och nettoöppnar man 400 butiker per år och dessa lyckas leverera vinst så ja, då är man hemma och kursen bör stiga.

Har ni någon annan syn på detta storbolag?

2 kommentarer:

  1. Hej! H&M är ett fint bolag, läser just nu Handelsmännen, den boken kan jag rekommendera fastän den har några år på nacken!
    Funderar på hur din strategi med att ha stora bolag med hög direktavkastning stämmer överens med att ha NP3, Angler Gaming och Pricer i portföljen?
    mvh O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset!
      Det finns en förklaring. Angler är verkligen en minipost som jag fått i utdelning från tiden jag ägde Betsson. Jag har tänkt sälja av men det har inte varit meningsfullt med högt courtage.

      Pricer var det bolag som fick ligga kvar när jag sålde av stora delar av portföljen, en chanspost som inte tar så stor del av portföljen.

      NP3 fastigheter däremot är relativt nyligen köpt. Det kanske inte stämmer in på strategin till 100% men jag tror på bolaget och hoppas de kan växa.

      Jag vill lägga energi på att öka i stora bolag med hög direktavkastning och därav H&M affären.

      Radera