söndag 14 februari 2016

Småköpt under nedgången

Börsen är som vi alla vet lite turbulent just nu. Det går nedåt mycket och ibland kommer en liten rekyl uppåt. Jag har inte riktigt kunnat låta bli utan har köpt på mig lite mer i Telia, Tele2 och H&M under nedgången. Inga stora köp dock. Nackdelen nu är väl att jag inte har så mycket likvid kvar att handla för om nedgången fortsätter! Jag måste försöka sätta av lite mer att ha i en så kallad krigskassa om det kommer en krasch. Får fundera på upplägg...och återkommer!

3 kommentarer:

  1. Du får återinvestera utdelningarna :-) Ja man vet ju aldrig hur börsen går. Själv jobbade jag 65 timmar övertid Januari så blir lite extra lön. Kommer lägga ca 10000 denna månad på köp. Men lägger även undan på buffert så jag har råd med fler köp under året. Blir även att återinvestera alla utdelningar. Blir ett spännande år och jag hoppas på fortsatt ner och att det finns bra med jobb så man får lite extra lön att investera. Mvh Patrick

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla utdelningar ska alltid återinvesteras är tanken. Det är ett smart sätt att erhålla ränta-på-ränta över tid. Rejält med övertid du skrapat ihop, den varan är det sämre av här. Arbetar ju dock extra på högskolan så det ger lite tillskott. Även en del politiska uppdrag men det är ju småsummor. Kul att följa dina fortsatta kommentarer och även dina beslut.

      Radera
  2. Ok men bra att du har lite extra inkomster. Även små summor ger mycket i längden om man lyckas spara undan dom. Har haft turen att nästan alltid kunnat jobba lite extra. Men nu är det svårare då övertidsstopp gäller. Blir lite övertid men har ju en till arbetsgivare som tur är. Övertid är dock inget jag vill göra hela livet men går bra så länge man tycker det är kul och att man har ork. Blir intressant att fortsätta följa dig också. Både investeringar och spartips är alltid intressant att läsa om :-) Mvh Patrick

    SvaraRadera