tisdag 13 december 2016

Binder boräntan på 2 år!


I dagarna valde jag att gå mot alla experter och förståsigpåare. Alla säger ju att man i "alla lägen" i stort sett ska ha rörlig ränta på sina bolån då det lönat sig i längden. Det stämmer säkert sett över tid, men nu såg jag ett tillfälle att gå mot strömmen lite.

Jag är ju som jag tidigare nämnt en "otrogen" bankkund och har många olika banker för olika ändamål. Mitt bolån har jag valt att ha hos SBAB och hittills har jag mestadels haft rörlig tremånadersränta. Dock fick jag erbjudande att nu binda räntan på två år till en ränta om 1,49 %. Det tycker jag är väldigt bra och tidigare rörlig ränta var 1,69 %. Framtiden lär utvisa om jag gjorde rätt eller fel...men oavsett så är det en väldigt låg räntesats jag kommer att ha på hela bolånet två år framåt.

3 kommentarer:

  1. Det erbjudandet hade jag nog också troligen tackat ja till. Rätt skönt att slippa fundera över eventuella räntehöjningar.

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
  2. Det finns ju inte så många möjligheter att räntan bli ännu billigare vilket gör att jag tror att du kommer vara nöjd med att ha bundit på den nivån sen när löptiden har gått ut och det går att jämföra din ränta med den rörliga räntan under perioden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tror det och oavsett så kommer jag inte känna att jag betalat någon enorm överränta, så det känns bra.

      Radera