fredag 26 november 2010

Aktieköp

Idag fick jag lön och det var äntligen dags för lite aktieköp igen. Länge sedan sist! Men nu nådde jag 10 000+ på likvidkontot och då känns det rätt. Blev två investeringar den här svängen. Tog till mig av rådet att inte satsa allt kapital, 10 tkr, i Neurovive. Nöjde mig med halva beloppet. Fick dem till en kurs av 30 kronor. Detta är ju en stor riskaktie och skall ses som en krydda i portföljen, även om jag ju tror på aktien. Annars hade jag ju inte investerat överhuvudtaget. Lyckas man med sina läkemedel kan nog kursen sticka iväg fint på lång sikt, å då kan man ju alltid fylla på längs vägen om det är så.

Andra köpet blev att fylla på med lite H&M aktier. Blir ju inte så många för ca 5-6000 kronor. Men 25 stycken blev det i alla fall. Svårt att veta hur kursen går den närmsta framtiden...men då min investeringsstrategi är att köpa ofta och sälja sällan så är ju tanken att det på sikt går upp oavsett. Tror starkt på detta bolag även framöver. Bra utdelning är det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar