fredag 3 december 2010

Bra börsdagar

Det har varit ett par bra börsdagar nu. Veckan som helhet slutade på ett plus och några tusenlappar mer steg "förmögenheten" med. Än ska man väl kanske inte kalla det en förmögenhet...även om det för min del börjar bli en ganska bra summa alla redan. Kul!

Fick veta att jag kommer jobba heltid de kommande 10 veckorna igen. Väldigt skönt. Har ju jobbat 100% nu också men bara 60% har varit schemalagt, resten har jag fått arbeta upp på timmar. Så nu känns det lite tryggare framöver igen.

En större utgift har smugit sig in sedan jag senast skrev ett inlägg. Blev en säng för ca 13.000 kronor. Men då var det ändå -40% hos Kungsängen. Å ska man köpa en säng ska det vara något rejält. Sömnen är viktig. Sen är det ju så att vissa saker kommer man alltid att behöva ha. Nya möbler, vitvaror etc. som kostar ganska mycket. Som tur är så sparar jag ju även på ett buffertkonto där pengarna alltid finns lätt tillgängliga utan att vara bundna på något sätt. Till en kass ränta javisst, men det känns i allra högsta grad nödvändigt. Längtar tills den levereras i början av det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar