torsdag 15 mars 2012

Hej då Neurovive

Neurovive är ett bolag som jag från början inte skulle ha gått in i. Ett av de ökända förhoppningsbolagen där man forskar och där riskerna är otroligt höga. I Neurovives fall forskar man på läkemedel som ska kunna skydda hjärnan och förhindra celldöd bland annat. Askomplicerat med andra ord.

Idag kom beskedet att man utlyser en nyemission i bolaget. Jag tänker inte vara med på resan längre. Som tur var hade jag endast en ytterst liten post om ca 5000 investerade kronor i bolaget. Jag sålde idag med över 50% förlust. Ändå infinner sig en lättnadskänsla! Jag har länge gruvat mig över bolaget och funderat av och an. Nu tycker jag dock att riskerna är för stora och vill inte ösa in mer pengar. De pengar som ändå är "räddade" tror jag kan skapa bättre avkastning på annat håll. För de som är kvar som investerare önskar jag lycka till.

Portföljen i dagsläget efter försäljning av NV:


Just nu innehåller portföljen endast fem bolag vilket skapar utrymme att ta in något nytt om ett sådant tillfälle ges framöver. Nu håller jag mig förhoppningsvis till min strategi och investerar i ett väletablerat bolag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar