lördag 6 april 2013

Deklarerat!


Idag har jag lämnat in min deklaration via nätet. I år var det lite klurigheter då jag dels hade lånet för stugan att ta hänsyn till men också en rad aktieförsäljningar. Det hela slutade dessvärre med en kapitalförlust. Detta berodde till stor del på förlusten i Nokia som var ganska stor. Att sitta och räkna ut omkostnadsbelopp kan vara bland det mest tråkiga som finns. Tack och lov för att det nästa år är sista gången jag behöver deklarera aktier då jag som bekant övergått till ISK istället. Ändå får man vara tacksam att internet finns och att skatteverket gör mycket av uträkningarna åt en när man fyller i siffrorna!

Det hela slutade med att jag kommer få tillbaka en ganska bra summa på skatten, ca 7500 kronor. Majoriteten av dessa har jag som mål att investera i aktier. Förhoppningsvis lite klokare än Nokia denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar