måndag 16 februari 2015

Lyckat aktieköp!

Måste säga att jag är nöjd över mitt senaste aktieköp, Np3-fastigheter. Köpte på 38,40 den 28/1 och i dag när bokslutet kom så steg aktien till hela 45,40 kr/aktie. En uppgång nu på 17 % på mindre än en månad. Bolaget föreslår en utdelning om 0,50 kr per aktie och jag ser fram mot att utdelningarna tickar in kommande år. Bolaget satsar på att växa och jag ser ljust på framtiden om man fortsätter sköta allt lika snyggt som hittills. Ledningen har mitt förtroende som man säger å jag ser fram mot att äga bolaget över lång tid framåt.

Bokslutskommunikén hittar ni här: http://np3fastigheter.se/vart-foretag/finansiell-information/finansiella-rapporter/ 

1 kommentar:

  1. Tycker de hederliga fastighetsbolagen Castellum, Hufuvdstaden och Atrium börjar bli lite dyra. Undrar vad som händer om amerika börjar höja räntor där borta!

    SvaraRadera