söndag 15 mars 2015

Pengar från "blocketförsäljning"

Av ren nyfikenhet så undrar jag lite vad ni läsare gör med pengarna ni får in när ni säljer något på exempelvis blocket, tradera eller liknande? Det går ju att se som pengar utanför budget, som pengar att spara eller bara pengar att konsumera snabbast möjligt då det är "extrapengar".

Jag själv försöker verkligen att spara pengarna jag får in när jag väl säljer något. Ibland kan det nog också vara så att en försäljning av en pryl får utgöra någon slags täckningsbidrag till en ny pryl. Typexemplet är ju om jag byter upp mig vad gäller mobiltelefon. Fungerar den gamla säljer jag den och får en lite billigare ny känns det i alla fall som, även om man kanske i slutenändan har lurat sig själv både en och två gånger.

I dagarna sålde jag ett motionsband som jag inte har plats för här hemma. Fick en tusenlapp och denna ska sättas in på mitt sparkonto är tanken!

3 kommentarer:

  1. Hej Mårten,

    Jag är intresserad av att komma i kontakt med dig gällande ett affärsförslag, jag skulle vara tacksam om du kunde kontakta mig på info@tradevenue.se

    /Oscar

    SvaraRadera
  2. Fick 400kr för min gamla telefon. Pengarna gick till andra löpande utgifter som matinköp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid bra att täcka upp kostnader även om det man säljer kanske inte inbringar några jättesummor!

      Radera