onsdag 20 maj 2015

Flyttar ISK

Äntligen har jag fått tummen ur, kanske sist i bloggosfären men så kan det vara ibland. Jag har nämligen äntligen fyllt i och skickat in blanketten som ska flytta mina aktieinnehav från Nordea till Avanza.

Det är inte en dag för tidigt. Nordea tar ut enorma courtage i jämförelse med nätbankerna vilket gör "mindre" affärer direkt olönsamma. Dock blir jag lite fundersam när man som kund måste skriva ut en fysisk pappersblankett och skicka in med snigelpost. Är det så att storbankerna kräver detta för att behålla kunder i deras system?

Nu har jag inte mycket kvar hos Nordea. Ett lönekonto och ett buffertkonto är det som blir kvar. Känns bra med tanke på deras servicenivå och dåliga attityd med att bland annat stänga stora delar av sitt kontor i den stad jag bor i.

Själva flytten ska ta 1-3 veckor. Så ja, nu är det bara att avvakta. Sen kan jag göra affärer billigare och köpa för även lite mindre belopp. Känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar