tisdag 1 september 2015

Köpt Tele2 i augusti

I mitten av augusti...veckorna före kina-skräckdagen, passade jag på att köpa in mig i Tele2. Jag la en order om 100 aktier till ett styckepris om 87,20. Med facit hade det varit värt att vänta lite, men som vi alla vet är det här med att "pricka" rätt omöjligt.

Anledningarna till att det blev Tele2:

1. Uppköpskandidat. Kan mycket väl komma bud på bolaget inom en snar framtid.
2. Stabil utdelning
3. Tror på bolaget även framåt då deras erbjudande ut till kund är bra mycket bättre än konkurrenternas.

Så nu finns både TeliaSonera och Tele2 i portföljen. Nu får det räcka med telebolag, även om jag gärna ökar i redan befintliga innehaven längre fram här.

2 kommentarer:

  1. Grattis till dina nya inköp. Har själv köpt några mindre poster 10st av varje senaste veckan. Passar på att sprida i olika bolag då courtaget blivit bättre på senare tid. Inköp som gjorts är Investor, Industrivärden, Volvo, SKF. Idag blev det även HM och Sandvik. Blir nog tufft för industrin framöver men ser långsiktigt på köpen så räknar med att det kan bli en del minus på depån framöver om konjunkturen vänder ner. Är lite sugen på fler aktier av dessa om kurserna fortsätter ner. Även Telia men blev tyvärr inte den här gången då pengarna inte räckte. Hur blir dina köp framöver? Blir det fortsätta köpa med jämna mellanrum och är det nått speciellt bolag du vill ha i din portfölj?
    Mvh Patrick

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör nog också lite småköp mellan varven och ser hur börsen går. Vore ju fint att ha lite kapital kvar om en större nedgång kommer. Fina bolag du investerat i - fortsätt så så blir du belönad på sikt. Jag är lite sugen på något investmentbolag som skulle balansera upp portföljen lite mer.

      Radera