torsdag 13 april 2017

Årets första utdelningar!

Den här veckan var det dags för årets första utdelningar att landa in på investeringssparkontot. Det är alltid lika roligt denna tid på året att få in lite pengar som kan återinvesteras.

Bolagen det handlade om var Skanska och Telia Company. Efter utdelningen valde jag att också kliva ur Telia Company. Ett bolag jag inte riktigt ser växer eller skapar värden över tid så som jag önskar. Jag nöjer mig med en teleoperatör i portföljen för stunden och det är Tele2 som blir kvar.

Nedan har jag nu börjat fylla på min utdelningstabell:


2 kommentarer:

  1. Härligt med lite utdelningar :) Tycker du gör helt rätt i att kliva ur Telia. Frågan är vad som kan vända Telia så att bolaget börjar gå bättre igen? Tråkigt nog äger svenska staten stora delar av bolaget. Det som får mig att avstå Telia är bland annat korruption inom bolaget, hög VD lön, svårt att få lönsamhet i branschen mm. Telia, Ericsson och Ratos är 3 bolag jag inte vill äga långsiktigt. Hur placerar du pengarna från Telia försäljningen?

    Glad påsk.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag väntade på att Telias fibersatsning skulle ge lite utdelning men de stora frågorna kring korruption etc. verkar ha tagit överhand i bolaget. Dessutom verkar det svårt att sälja verksamheterna i öst.

      Jag har hittills bara stoppat in några tusenlappar i Spiltan aktiefond investmentbolag. Resten funderar jag på hur jag ska investera. :)

      Tack för kommentaren.

      Radera