tisdag 7 augusti 2012

Utgifter

Märker att det är otroligt lätt att man drar på sig utgifter av olika slag. Jag måste hela tiden försöka gå igenom min ekonomi efter jakt på småutgifter som i det stora hela blir en ganska rejäl summa. I slutändan är det överskottet som skapar en "förmögenhet". Man kan ju ha hur hög lön som helst men ändå aldrig bli "rik" om man gör av med allt varje månad och inte skapar just det viktiga överskottet.

Hittills har jag ett överskott varje månad. Jag börjar med att avsätta sparmedlen när lönen kommer vilket åtminstone känns som att börja i rätt ände.

Det som jag funderar på nu är att jag börjat köpa mer mat på jobbet till lunch. För något år sedan hade jag matlådor med mig men slöheten har tagit överhanden i det här sammanhanget. Det måste bli ändring på det. Köplunch kostar mer än det smakar när man börjar räkna på det. Så det är en sak att ta itu med framöver för att skapa ett lite större överskott. Finns säkert  massor av andra åtgärder också som jag får fundera vidare över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar