tisdag 31 januari 2017

Tillgångar och skulder januari 2017


Nytt år och nya månadsuppföljningar att vänta. Ser alltid fram mot att summera månaden som gått och se hur det privatekonomiska resultatet ser ut. Jag upplever att det ger en bra överblick och motiverar mig verkligen när jag ser "framgångarna" som ändå sker över tid. 

Denna månad har det blivit ett bra resultat. H&M levererade en fin rapport idag och kursen steg med över 5 %. Känns bra att bolaget visar att det inte är så uträknat som många analytiker och andra vill få det att framstå. Jag har även kunnat spara undan en del extra utifrån en lön för extraarbete som kom in nu i januari. 

Denna månad nås också en milstolpe då jag nu har precis 700 K i bolån på min bostadsrätt. Det går sakta men säkert nedåt och jag har nu betalat av 35K. När stuglånet är borta helt ska jag överväga om det är värt att öka amorteringen på bostaden eller om det i det läget kanske är bättre att öka på sparandet och bibehålla min nuvarande amortering. Har ju en stund att fundera på det, så det kommer lösa sig med tiden. 

Klicka för större bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar