torsdag 25 november 2010

Brädspel - Finans [Tips]

Igår spelade jag för första gången spelet "Finans" när jag var hemma hos föräldrarna på besök. De har en äldre version av spelet kallat "Nya finans" och vi passade på att testa det. Det var verkligen roligt! Som ett mer avancerat monopol innehållandes aktier, börstips och obligationslotterier. Väldigt kul! Så det kan jag varmt rekommendera. Finns en ny version att köpa nu som verkar ha släppts år 2004 vad jag kan se. Alga som säljer spelet. Inte speciellt dyrt är det heller. Man får spelet för ca 300 kronor! Än billigare om man kan tänka sig ett begagnat på Tradera.

Detta står nu på min önskelista inför jul. Brädspel är ju något som åtminstone jag förknippar med julen, och vad passar då bättre än ett spel där aktier har en av huvudrollerna? Mer om spelet finns att läsa på Wikipedia.

1 kommentar:

  1. Måste först tacka för en grym hemsida som jag aktivt följer. Jag undrar om du har någon bra hemsida där man kan få lite mer statistik och diagram över de olika företagen på stockholmsbörsen. Jag har sett att du använder sånt i vissa inlägg. Eztrader bonuskod

    SvaraRadera