fredag 13 maj 2011

Dubbel lön på väg

Min tillvaro som timanställd är över och jag har gått över på en månadsanställning. Personligen känns det riktigt bra och lite "lyxigt". Betald semester, bättre övertidsersättning, komp och flex. Saker man fått klara sig utan hittills. Men nu så. Något som är än mer positivt är att jag den här månaden får dubbla löner. Dels lönen från april som timanställd och dels lönen som månadsanställd för den här månaden. Härligt! Känns som att man "får" en extra lön när det egentligen inte är så.

Så den här månaden blir speciell. Ska hålla målet om att lägga undan minst 20%. Men sen blir det nog att boka en weekendresa till min lediga vecka i sommar. Under weekendresan kan jag dessutom ta ut betald semester...något jag aldrig gjort i mitt liv än så länge. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar