tisdag 7 februari 2012

Säljer ABB, ökar i Tele2

Fattade idag beslutet att sälja mitt lilla innehav i ABB. Känner att jag inte kan branschen på ett bra sätt och jag tror konkurrensen kommer hårdna framöver. Jag kliver av med en ytterst liten vinst i bolaget.




Pengarna flyttas istället över till Tele2. Bolaget rapporterade idag och rapporten låg i stil med förväntningarna. Analytikerna hade dock trott på en större utdelning än de 13 kronor per aktie som nu föreslagits. Aktien går ner på beskedet. Dock får man komma ihåg att så hög utdelning egentligen inte går att behålla över tid då ordinarie utdelning ligger kring 5% i direktavkastning. I år blir det dock 10% på rådande kurs vilket lockade mig till att öka i bolaget. Värderingen är fortsatt inte allt för hög. Jag tror dessutom att Tele2 kan komma att göra fler spännande förvärv framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar