lördag 8 september 2012

Di.se Börssnack

Det har varit dåligt med sidor på nätet där svenskar kan mötas för att diskutera aktier. Det finns forum men många är inte speciellt välbesökta. Jag har hittills använt mig mest av Flashbacks forum för ekonomi samt di.se Börssnack.

För någon månad sedan valde Di.se att göra om hela sin webb. Börssnack fick sig också en uppdatering. Jag måste säga att det inte är speciellt lyckat. Massiv kritik från besökarna och ovänligt gränssnitt. Jag har i stort sett slutat att besöka forumet nu. I alla fall via datorn. Via Android finns en app för Börssnack som fungerar bra för att läsa. Dock har aktiviteten på forumet blivit lägre också vilket är trist.

Jag hoppas att Di kan ta till sig av kritiken mer och göra om Börssnack så att det blir samma fart där som det en gång var. Det behövs bra forum för diskussioner kring aktier. Å ja, nivån på inläggen på börssnack är inte alltid så god, det vet jag. Men kul att läsa det som ändå innehåller någon form av tanke bakom.

Har ni andra tips på sidor att använda sig av?

4 kommentarer:

  1. Tack för en bra blogg, följer den regelbundet. Jag håller med dig om börssnack, har verkligen försämrats sedan man byte design. Kan tipsa om gruppen Dagens börs på FB.

    //Andreas

    SvaraRadera
  2. Kika gärna på www.diforum.se

    Verkar riktigt bra!

    SvaraRadera