torsdag 6 juni 2013

Arbetsintervju

För någon vecka sedan fick jag ett tips om ett jobb som var utannonserat på en annan enhet inom samma organisation som jag arbetar inom. Jag fick uppmaningen att söka och efter att ha läst annonsen väcktes intresset på allvar. Hade jag inte fått tipset hade jag aldrig ens kollat på några annonser eftersom jag har ett arbete jag trivs med och där jag samtidigt får möjlighet att vidareutbilda mig. Tjänsten är en annan typ av tjänst än sjuksköterskejobbet jag har idag. Det är en administrativ tjänst som kvalitetssamordnare. Jag provade att lämna in en ansökan där jag förklarade att jag ännu inte har min magisterexamen (det krävdes i annonsen) men att jag om ca 1 år kommer vara färdig med mina studier på halvfart.

Jag blev mycket förvånad när jag fick ett telefonsamtal om att jag skulle få komma på intervju. Min nuvarande chef hade jag redan informerat och han gav sitt stöd till mig och hade blivit kontaktad av verksamhetschefen som annonserat ut tjänsten.

Så igår var jag på intervju. Dels en intervju som varade i en timme och där tre personer frågade ut mig. Efter intervjun var det också ett arbetsprov som gick ut på att lägga upp en handlingsplan för implementering. Det var en intressant uppgift och det satte mig på prov eftersom tiden bara var en timme för att lösa uppgiften.

Jag har inte så stora förhoppningar på att få tjänsten men hoppet har väckts. Totalt var det 10 sökande och 3 personer kallades till intervju inklusive mig. Dock har jag ingen aning om de övrigas kompetenser. Besked skulle komma i nästa vecka eller veckan därefter.

Skulle jag mot förmodan få tjänsten skulle det rent ekonomiskt bli en förbättring. Oklart hur mycket men lägre än jag har idag lär det inte bli. Det blir en spännande väntan på besked framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar