torsdag 6 februari 2014

Tillträdesdag = nycklar i hand!

Idag fick jag de efterlängtade nycklarna till min bostadsrätt. Känns riktigt bra! Själva processen hos
mäklaren var faktiskt väldigt smidigt och allt gick enligt plan. Otroligt mycket papper får man tillslut vid en sådan här affär, men det hör väl till.

Detta påverkar ekonomin på flera sätt. Jag måste skaffa en "Bo-buffert" för renovering och saker som kan gå sönder. Samtidigt blir amorteringarna en form av sparande vilket är trevligt. Det är vissa saker jag vill renovera men tar man det bit för bit så går det bra. En annan utgift som jag upptäckte idag är att min nuvarande soffa inte får plats, men men...det kan vara kul att få köpa något nytt ibland också. Dessutom får jag nog en slant för den gamla också som kan utgöra en grund till en ny, mindre.

En ny del i livet har tagit vid, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar