lördag 31 januari 2015

Tillgångar/skulder 31 januari 2015


Dags att summera januari månad vilket kan ses ovan. Det knallar på bra tycker jag. Delvis får man stöd av en stark börs också, det ska väl medges. Men jag nöjd över ökningen sedan föregående månad då mitt mål är att snitta på 5000 kronor i total ökning per månad under året. Lite frustrerande hur nära jag är att understiga 1 miljon kronor på skuldsidan. Dessvärre kommer det vara alldeles på gränsen nästa månad...men men, jag vet ju att det inom en snar framtid kommer vara en nolla mindre på beloppet vilket känns fantastiskt bra. Jag vill egentligen inte ens tänka på hur mycket pengar det handlar om. Dock så finns det ju värden för detsamma så det är ju ingen fara på det viset.

Jag ska också göra ett diagram över mitt beräknade överskott över tid har jag tänkt mig. Ska sätta mig och knacka lite i Excel å se vad jag lyckas åstadkomma.

2 kommentarer:

  1. Intressant att följa din utveckling. Du har inte funderat på att presentera dina siffror med hjälp av en graf, så att både du och vi följare kan se utvecklingen över tid på ett tydligt sätt?

    Jag själv bokför min egen balansräkning varje månad och har skapat en graf för att lättare se riktningen på mina tillgångar och skulder. Det gör det också lättare att ställa de olika siffrorna i relation till varandra.

    Tack för en intressant blogg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite det jag tänkte på med den sista delen av inlägget. Att göra någon form av linjediagram där man kan se överskott och skulder t.ex. som två olika linjer. Men måste snickra lite på det. Excel och jag är inte alltid vänner.

      Radera