torsdag 23 juni 2016

Extralön och sparande

Idag kom lönen för extrajobbet in på kontot. Självklart ska större delen av den sparas och jag har nu gjort överföringarna. Den extra lönen var 12594 kronor. Av dessa har 6000 kronor satts undan till mitt buffert/renoveringskonto som behöver växa till sig lite till inför kommande renoveringar i hemmet. Sedan förde jag över 4000 kronor till mitt investeringssparkonto. Får se om jag för över mer sen när vanliga lönen kommer in. Har inga stora utgifter som väntar just nu vad jag vet så då kan man passa på att öka sparandet.

Spännande tider är det också i och med EU-omröstningen i Storbritannien. Jag både hoppas och vill att de väljer att kvarstanna i unionen. Känns inte som att Europa behöver mer splittring just nu och att alla rår om sitt eget...men vi får se utgången. Lämnar de får vi räkna med rejäla nedgångar när börsen öppnar igen efter midsommarhelgen.

Trevlig midsommar!

4 kommentarer:

  1. Bra med lite extra lön :-) Sparade själv undan den lilla skatteåterbäring jag fick i h&m aktier. Ha en trevlig midsommar Mårten! Mvh Patrick

    SvaraRadera
  2. Blev det nått nytt köp i Måndags eller väntar du in bättre tillfällen? Mvh Patrick

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas din midsommar var bra, det var min. Jag passade på att gå in i Volvo under måndagen. Ett litet köp om 4000 kr blev det, men alltid en början. Gjorde du något?

      Radera
    2. Jodå lönen kom in 27 så blev en europafond index för 1700kr.Avanza zero 2000kr. 10st hm, 10 industrivärden och 10 investor. Var ju ett bra pris på Volvo :) Midsommar var bra men fick en chock av Brexit. Porföljen rasade i måndags men tyckte det var en bra dag att köpa långsiktigt. Hoppas din midsommar också var bra :-) mvh Patrick

      Radera