tisdag 31 oktober 2017

Tillgångar och skulder oktober 2017


Månaderna rusar som sagt fram. Känns som om jag skriver så varje månad nu för tiden men det är verkligen sant. Sparandet går som planerat och börsen har haft en positiv utveckling. Totalt sett överstiger nu totala tillgångar (om än delvis uppskattade) till över 1,4 miljoner kronor. I verkligheten säkerligen något mer då bostaden är högre värderad än det som anges här. Likväl kolonistugan. Men jag fortsätter just nu att bibehålla en försiktig värdering på dessa tillgångsslag då man inte vet hur marknaden ser ut framåt. 

Just nu har jag ett litet kapital på ISK:n som inte är investerat. Jag funderar och funderar men har hittills inte hittat något bolag jag känner att jag vill gå in i till nuvarande värdering. Kikar fortsatt en del på Clas Ohlson som jag tycker är ett fint och välskött bolag. Dock är ju frågan hur detaljhandeln kommer stå sig när näthandeln ökar. Samtidigt tror jag att Clas Ohlson är en sådan butik som man besöker när man behöver något mer snabbt och inte kan vänta. Då slinker säkerligen lite andra prylar än det man skulle handla ner i varukorgen vilket ju för bolaget är bra. 
Har ni själva några tankar rörande Clas Ohlson?

Klicka för större bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar