fredag 27 maj 2011

Fyller på med Tele2

Idag trillade lönen in på kontot. Denna månad dubbla löner eftersom jag bytt anställningsform och gått från timanställd till en tillsvidareanställning. Detta gjorde att jag kunde genomföra ett aktieköp tidigare än vad jag hade planerat. Roligt! Dessutom en trygghet att äntligen få en tillsvidareanställning efter två år på timlön.

Börsen har gått sådär de senaste dagarna och Tele2 B har sjunkit en del ytterligare efter fallet vid utdelningen. Jag tror jag lyckades köpa på en bra punkt idag, 119,20. Slutkurs för dagen blev 120.30. Jag tror starkt på att aktien kommer återhämta sig under året fram till nästa utdelningen. Självklart ser jag dock investeringen på längre sikt än så och ser även då bra möjligheter för aktien - både kurs- och utdelningsmässigt.

Fick därutöver pengar kvar på aktielikvidkontot. Inga stora summor men det bidrar till att nästa köp också blir tidigare än planerat. Bra att sprida köpen också, så det ser jag som en fördel av att inte bränna allt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar