måndag 16 maj 2011

Osäkerheten verkar öka

När jag läser runt på diverse ekonomibloggar märker jag att osäkerheten ökat den senaste tiden. Allt fler skriver om att lägga över sparandet till räntekonton och vissa funderar på att sälja av aktier och köpa tillbaka vid en "krasch". Intressant att läsa.

Börsen och ekonomisajterna är också tvekande. Å visst finns det faktorer som gör att man kanske borde vara orolig. Europaländer som är fortsatt i kris och ett USA som inte riktigt gör annat än står och stampar och där statsskulden ökar. Jag hoppas dock att den positiva trenden fortsätter en stund till. Men sälja av aktier gör jag inte. Jag tror på det långsiktiga och att fortsätta köpa även när det går neråt. Får väl se hur det går. En sak är jag då i alla fall säker på. Skulle jag börja sälja av och hoppas på nedgångar skulle säkert börsen gå upp.

H&M levererade en bra rapport idag och steg med 2,9%. Härligt! Börsdagen blev rätt bra trots den mediokra starten. Bara Neurovive och Öresund som backat av mina innehav idag.
Imorgon är X-dag för Tele2. Blir intressant att se sen hur mycket kursen sjunker. Planerar att köpa när kursen går ner.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jätteintressant blogg! Jag håller med dig, jag hoppas på att den positiva trenden håller i sig ett tag till och har inte för avsikt att minska mitt aktieinnehav.

    Hoppas du snart når miljonen!

    Mvh
    StockWolf

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren!
    Jag hoppas att nå miljonen inom en 10-årsperiod. Hittills har det gått över förväntan i vad jag kunnat lagt undan vilket bådar gott. Lycka till med dina investeringar. Följer din blogg!

    SvaraRadera