tisdag 25 oktober 2011

Lust att städa ur portföljen

Har suttit och granskat mina innehav lite och kommit fram till att det är två eller tre bolag jag egentligen vill ta bort från portföljen. Sedan tidigare har jag ju sålt av Öresund. Nu börjar jag att fundera över Neurovive, ABB och Nokia. Främst handlar det om Neurovive och ABB. Neurovive på grund av att det mest är ett förhoppningsbolag som jag ångrar att jag ens investerat i från början. ABB för att det inte verkar hända mycket samt det faktum att innehavet är ganska litet i portföljen.

Nokia tror jag dock att jag kan behålla. Den kan komma igen om man lyckas med nya mobiltelefonmodeller och kursen har stigit den senaste tiden.

Problemet är att jag ligger back i både ABB och Neurovive. Inte några stora summor dock. Samtidigt är det korkat att sitta och invänta en uppgång. Kanske är det bättre att sälja med förlust när man inte tror på bolagen längre? Då kan man ju placera pengarna i andra bolag istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar