tisdag 31 augusti 2010

Öresund

Jag får väl erkänna att jag vacklar rätt rejält i mina inlägg just nu. Från att köpa aktier, till att avvakta till att återigen köpa. Igår fick jag ett infall och köpte på mig en mindre mängd Öresundaktier. Tänkte passa på när kursen gått ner efter HQ fadäsen. Risken finns ju att kursen fortsätter ner om det framkommer mer oroande nyheter i härvan. Men jag är väl medveten om risken och därav blev det en relativt liten post om 60 aktier till ett styckepris av 98,25. Ändå ca 12,5% rabatt mot dagen före. Så på lite sikt ska det säkert kunna bli en i alla fall okej affär. Det är målet. Om inte annat är det en lite extra krydda till portföljen och första gången jag köpt med kunskapen om att det innebär en något högre risk på kort sikt.

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna! På sikt blir det säkert en bra affär, men jag tror, precis som du, att HQ-röran kan ställa till det för Öresund ett tag framöver. Annars är det ju ett investmentbolag som brukar vara uppskattat av ägarna.

    Personligen kommer jag att öka i Kinnevik framöver, och förmodligen gå in i Ratos också.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är lite chansning...men ja, på sikt borde det inte vara någon enorm risk. Å skulle jag förlora allt...så är det ingen summa som gör att jag går under. Så det är lite krydda och spänning!

    Ja, Ratos ska nog jag fortsätta köpa in mig i också. Även H&M tycker jag vore intressant att fortsätta investera i.

    SvaraRadera