torsdag 19 augusti 2010

Påfyllnad i portföljen!

Kurserna gick ner lite idag och jag passade därför på att investera det mesta av pengarna från min Futurafond i nya aktier. Det fick bli påfyllnad i form av H&M B och Ratos B. Känns kul att kunna stärka portföljen nu efter att inte haft likvida medel sedan i slutet av juni. Tror definitivt att jag kommer få bättre avkastning på pengarna på börsen än i Futurafonden. I synnerhet på sikt! De båda bolagen har bra tillväxt och direktavkastning vilket är extra roligt.

Blev 40 nya H&M-aktier och 49 nya Ratos B. Antalet i Ratos beror på att jag köpte 41 första gången jag köpte. Lite smådumt att köpa ojämnt antal då, men ja, nu skall jag ha ett jämnt antal. Nästa investering är i dagsläget oklart när den kan tänkas bli av. Förhoppningsvis i september. Dock så lockar ett köp av ny och större TV vilket kan fördröja det hela lite.

3 kommentarer:

  1. Jag tror också att Ratos är ett bra val; de verkar alltid lyckas väl med sina investeringar, ger hyggliga utdelningar och man får en möjlighet att indirekt att bli delägare i diverse onoterade bolag.

    Jag har också tänkt plocka in aktien i min långsiktiga portfölj.

    SvaraRadera
  2. Aktiepartacus: Ja, jag tror på dem :)

    SvaraRadera