söndag 26 september 2010

Löning imorgon 27/9

Imorgon kommer det lite friska kronor och ören in på lönekontot. Blir knappast någon rekordlön utan den får snarare kategoriseras till "medel" på en skala av genomsnittliga löner jag hittills fått. Troligen blir det ingen större investering denna månad. Ska sätta av några tusenlappar till aktielikvidkontot och invänta ett bra köpläge (...och en lite bättre likviditet). Sen fortsätter ju månadssparandet i fonderna såklart...det rullar ju på automatiskt vilket känns tryggt och bra.

En sak jag börjat fundera på är att jag måste börja spara till viss konsumtion framöver här också. Lär sätta av lite pengar månadsvis på ett vanligt kapitalkonto eftersom jag har en del saker jag vill införskaffa. Bland annat nya golv till hall och två sovrum, ny säng, ny TV och gärna ett nytt akvarium också. Å det tar ju ett tag med en vårdlön. Sen vill man ju samtidigt inte dra ner på investeringstakten gällande aktierna heller. Men jag tror nog att det ska gå att lösa. Det finns områden där jag kan spara in lite för att lättare kunna ha råd med de lite större konsumtionsgrejerna. Bland annat tycker jag att matkontot stuckit iväg lite på senare tid.

Sen måste man ju samtidigt som man har en investeringsstrategi kunna unna sig saker man tycker om, t.ex. att vårda en hobby eller att satsa på ett trivsamt boende! Annars blir vägen mot miljonen lätt en trist resa.

2 kommentarer:

  1. Bra! =) Man ska unna sig lite, att bara snåla ger ju ingen större kvalitet på livet.

    SvaraRadera
  2. Helt sant. Men likväl viktigt att fortsätta investera då detta på sikt kommer göra att man kan leva ett liv där man verkligen kan unna sig mer saker!

    SvaraRadera