fredag 12 augusti 2011

Omfördelning av fondpengar



Äntligen kom mina pengar efter fondförsäljningen. Dessvärre lite för sent för att göra några fyndköp på börsen i dippen som var. Hur som helst så beslöt jag mig för att föra över halva delen av fondens värde till Sparkonto+ Collector hos Avanza till 2,75% ränta löpande utan bindningstid och med fria uttag. Passar bra då jag har ett annat sparande i Avanza och deras fond Zero. Vill inte sprida ut sparandet på hur många institut som helst. Två räcker gott.

Resterande hälft är insatt på aktielikvidkontot där de får stå och invänta ett bra köpläge. Troligen kommer det delas upp på två olika affärer. Väntar jag lite så kommer nog oron sänka börsen ånyo och då uppstår ju köplägen. Vore dumt att lägga in köpordrar nu när vi sett två dagar med ganska kraftiga rekyler uppåt.

Känns skönt att ha satt lite mer pengar på räntekonto. Har varit dåligt på den fronten sedan jag började min investeringsresa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar