onsdag 23 november 2011

Nordea fortsätter skicka reklam till unga vuxna

För någon månad sedan skrev jag ett inlägg om att jag hade fått ett erbjudande av Nordea om att få låna 200 000 kronor helt utan säkerhet. Erbjudandet var riktat till ungdomar där Nordea förklarar att man kan låna pengar och resa för dem, köpa möbler eller kanske baka ihop små butikslån till ett större.

Nu har jag fått samma erbjudande en gång till. Nordea vill verkligen låna ut pengar till unga vuxna, helt utan säkerhet och dessutom till saker man egentligen inte ska ta lån till. Att de ens vågar locka unga med att långa pengar för en resa. Unket! Men jag antar att folk ändå betalar tillbaka när de väl tar lånen, även om de inte ser hur stor kostnaden blir i stunden de tar lånen.

Dock har Nordea förlorat kontakten med verkligheten och vanliga människor. Inte ens ansvar till att låna ut pengar på bra grunder finns där längre. Bolaget talar utan samhällsansvar. Här kan man prata om att det bara är pengarna som styr. Pengar som man får genom att sko sig på ovetande ungdomar som jag inte tror är mogna att ta ett lån på 200 000 kronor för att resa upp.

Återigen, skärpning Nordea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar