onsdag 14 december 2011

Ner för Tele2 och sänkt ränta




Tele2 redovisade idag att man inte kommer nå målet för den ryska marknaden. Detta gällande antalet nya kunder. Det är inga dramatiska skillnader men ändå skillnader mot förr. B-aktien gick ner dryga 6% idag. Enligt mig en överreaktion. Men när den ryska skräcken kommer är folk snabba med att trycka på säljknappen. Jag tror att man på sikt kommer fortsätta växa i Ryssland och Eurasien. Är alltså inte speciellt oroad över dagens besked.

Ett annat tråkigt besked som kom igår var att Collector sänker räntan på mitt "sparkonto plus" som jag har hos Avanza. Från 2,75% till 2,65%. Just nu vill jag inte lägga energi på att flytta pengarna. Tror nämligen att andra institut går i samma tankar. Ränteläget är lågt och fortsätter nog neråt om ekonomin fortsätter vara skakig. Inte mycket att göra. Möjligen än mer satsa på högavkastande aktieplaceringar som ger bra tillväxt på sikt. Dock vill jag fortsätta ha en liten del i räntesparande och gör således inget just för tillfället. Vad är det de säger? Sitter still i båten var det ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar