torsdag 19 juli 2012

Tele2 och Nokia

Kvartalsrapporterna duggar tätt dessa dagar. Två bolag i min portfölj var det dags för idag. Tele2 och Nokia. Det mest intressanta är Tele2 där jag har mest placerat kapital. Man nådde inte upp till förväntningarna men på det hela taget tycker jag att rapporten var positiv. Bra tillväxt av kunder vilket bådar gott för framtiden! Marknaderna verkar ha delat bilden jag har eftersom kursen steg med 3,76% under dagens handel. Mitt senaste lilla köp i Tele2 vid en kurs av 104,30 har slagit väl ut hittills. Teleoperatörerna är kanske inte de mest spännande av bolag men skapar en stabilitet både kurs- och utdelningsmässigt som passar bra som en grund enligt mitt tycke.

Nokia slog de otroligt låga förväntningarna. Förlusterna är enorma men ändå steg kursen med 12% idag till följd av rapporten. Jag ropar då inte hej, ser min lilla post i Nokia som ett rent chansspel i dagsläget.

För övrigt kan noteras att ett annat av portföljbolagen, nämligen Ratos, har gått bra de senaste dagarna. Glädjande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar