tisdag 14 maj 2013

Nokia - kommentar Lumia 925

Nokias aktiekurs sjunker idag efter att företaget ÄNNU en gång lyckats presentera en ny så kallad toppmodell som sedan av marknaden inte alls mottages väl. Vad är det som gör att Nokia vägrar lyssna på kunder och följa trender inom mobilbranschen? Just nu känns det som om de står i gropen och fortsätter gräva sig neråt istället för att försöka bygga sig en stege.

Jag vidhåller det jag skrev för över ett år sedan. Nokia måste byta bort Windows Phone och gå över till Android. Hårdvaran är ett annat kapitel. Telefonerna måste bli smidigare. Trådlös laddning kommer inte locka kunder, det krävs betydligt mer än så. Dessutom verkar kameran nu i den senaste toppmodellen ligga på efterkälken. Inte alls speciellt imponerande.

Nöjd över att jag sålde mitt innehav i Nokia. Det här lär fortsätta ett tag framöver om man inte lyssnar på marknaden.

1 kommentar:

  1. Ja, tror också att Nokia är ganska kört. Windows är nog inte lika smidigt som Unix, som de andra stora bygger på. Det kommer säkert att visa sig i fler sammanhang. Kanske MS själva kommer att sjunka också och/eller andra som bygger på detta OS som jag misstänker vara en dinosaurie.
    Anders

    SvaraRadera