måndag 18 november 2013

Nytt sparkonto!

I väntan på bostadsköp har jag nu beslutat att flytta hela kontantinsatsen om 160K till SBAB. Detta för att få bättre ränta på pengarna. Hos Nordea får jag under 1% ränta medan jag på SBAB får 2,2%. Ingen höjdarränta men ändock bättre. Dessutom ligger lånelöftet hos SBAB vilket gör det hela enkelt när det väl är dags att slå till.

För övrigt så går det rätt segt att just köpa bostad. Visningar är det gott om och budgivningar. Dock sticker priserna iväg och jag har hoppat av. Jag tycker helt enkelt inte det har varit värt pengarna det handlar om. Så letandet fortsätter! Att gå på visning är ju i alla fall roligt så det får väl vara någon slags gratisnöje i sig.

3 kommentarer:

  1. Hejsan. Mitt råd är att du slutar leta, open your mind och låt saker komma till dej i stället för att springa efter dom. Den rätta lägenheten kommer att dyka upp när tiden är rätt, så slappna av och ta lite distans så kommer allt att klaffa.
    Just my point of view:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, klart man kan se det så. Men samtidigt så känns det som att man måste gå på visningar för å hitta något. Så lite letande blir det allt.

      Radera