måndag 27 januari 2014

Dålig lön i januari

I December var jag ledig en del och framförallt så jobbade jag inget extra alls. Brukar ha en helg extra inlagd på schema för att kompensera mot den minskade inkomsten under studietiden. Denna helg inföll precis när jag skulle till Berlin så den fick stryka på foten. Det märks nu om man säger så. Lönen var ca 3000 kronor lägre än normalt netto. Detta innebär en snål februari. Men jag tänker försöka se det positivt. Nu kan jag dra ner på utgifter en del! Det kommer ju kosta lite att flytta men det är inga större summor ändå.

Det kan vara nyttigt att ibland få lite mindre att röra sig med. Då får man tänka ett varv till. Återkommer i slutet av januari med uppdaterad tillgångstabell. Det lär inte vara den bästa månaden direkt men bra att kunna följa det ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar