söndag 31 maj 2015

Tillgångar/skulder maj 2015

Dags att summera maj månad som visar ett rejält plus. Dock beror det på några justeringar som jag passade på att göra.

1. Kolonistugans värde är nu satt till det faktiska inköpspriset om 225 000 kronor, tidigare 220K. Jag var försiktig i värderingen men inser efter de affärer som gjorts på kolonistugor i samma standard att priset ligger en bra bit över även den nya summan. Jag fortsätter dock att vara försiktig men höjer till inköpspris för att ha lite rimlighet i det hela. Jag är säker på att få ut den summan.

2. Lånet på ICA banken har justerats denna gång. Tidigare har skulden släpat en månad då jag trott att beskedet på avin varit skulden efter inbetalning. Nu med besked via nätet ser jag att så inte är fallet och har fått justera detta. Bara positivt i och med att skulden var en amortering lägre än jag tidigare trott.

Nåväl, såhär ser det ut för denna månad:


Klicka för större bild
Totalt sett en bra månad måste jag säga, även utan justeringarna som gjordes så skulle jag ha nått mitt mål. Känns bra! Nu närmar sig också 200 000 kronorsnivån vilket är extra spännande. Förhoppningsvis når jag det nästa månad om inget oförutsett inträffar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar