onsdag 30 december 2015

Målsättningar 2016!

Följande mål kommer jag att arbeta för att uppnå under 2016:

1. Medelöverskott om 7000 kronor per månad
Målet beror till viss del på möjligheter att arbeta extra. Därav viss försiktighet även om jag lyckades bra 2015 där medel blev ca 8800 kr/mån. Dock känns 7K helt rimligt.

2. Totalt överskott ska uppgå till minst 350 000 390 000 (160401) kronor 31 dec. 2016
Upplever att detta är ett högt satt mål utifrån att bokslutet för året förväntas hamna kring dryga 250K i totalt överskott. Dock ska det vara fullt möjligt.

3. Öka månadssparandet till 5500 kronor per månad exkl. amorteringar. 
I dagsläget ligger detta på 4500 kronor vilket jag stegvis under året planerar öka upp till 5500 kronor per månad. Utöver detta ska amorteringar ske på de lån som finns enligt tidigare lagd plan.

4. Utöka portföljen med minst 2 nya bolag
För att sprida riskerna behöver jag ta in fler bolag i portföljen. Vilka det handlar om är svårt att säga i dagsläget då mycket är högt värderat. Något investmentbolag känns lockande för balansens skull.

Stoppar där. Det är inte bra om det blir målkalas av det hela heller. Ser hellre att jag har få men bra mål än många som blir svåra att nå. Ser med glädje fram mot ett nytt spännande investerings- och sparår!

2 kommentarer:

  1. Kul att se dina mål. Efter ha läst lite på din blogg, ser det ut som att vi ligger rätt lika i nivåer på sparande per månad, och rätt lika i tänk.

    Har börjat ta upp mitt bloggande igen (och kompletterat med FB-sida och Twitter), och blir inspirerad av dig.

    Lycka till med nya målet, blir spännande att följa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant! Jag lägger in din blogg under listan med bloggar jag följer. Alltid intressant att följa andra i liknande situation!

      Radera