torsdag 21 april 2016

Extrajobb även denna termin

För tredje terminen har jag fått chansen att arbeta extra som "lärare" inom en kurs på den lokala högskolan. Ett fint erbjudande och jag är glad att jag fått återkomma. Det är ett givande arbete som jag verkligen trivs med och som kompletterar mitt nuvarande arbete på ett fint sätt.

Dessutom så ger det ett extra tillskott i ekonomin och sparandet som alltid är välkommet. Nu landar väl lönen på kontot först om någon månad men då ska det sparas. Känns bra! Jag hoppas att chansen till detta "extraknäck" får finnas kvar ytterligare en tid och att jag har tid att sätta av för det också framåt. Det kräver ju att jag tar ut lite kompledighet och även en och annan semesterdag, men hittills har det varit värt det.

2 kommentarer:

  1. Bra med lite extrainkomster :-) Här i kommunen har det blivit lite sämre med jobb nu när man inte ska få göra övertid. Blev nästan 230 timmar förra månaden men den här månaden får man nog vara nöjd om det blir heltid. Gäller att se nya möjligheter och ta tillvara på dom. Lycka till på extra jobbet. Mvh Patrick

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får ta de chanser man får utifrån ens egen kraft och energi med :)

      Radera