fredag 30 juli 2010

Veckan som gått - aktier

Veckan som gått har inte inneburit någon bra vecka för mina aktier. Mina Nokiaaktier är ju det största misstaget än så länge och det lär dröja bra länge innan de är åter i kurserna jag köpte dem för. Men med lite långsiktighet ska det nog gå vägen även med dessa. Utdelningen är i alla fall bra!

Resultat för veckan:
  • ABB +0,07%
  • H&M -1,17%
  • Nokia - 2,63%
  • Ratos B +0,59%
Två gick alltså något plus medan två backade. Ser man det totalt så är det Ratos och Nokia som ligger under den kurs jag köpte aktierna för. ABB och H&M däremot går bra och har stigit sedan köp. Att beakta är att Nokia och Ratos båda är de första aktierna jag köpte och vilka jag lärde mig ganska mycket nyttiga saker på. Som att t.ex. inte köpa Ratos precis vid den tiden då det snart är dags för utdelning men för sent för att själv få del av den...känns som en dålig timing just nu. Men som sagt, man lär av sina misstag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar