fredag 31 december 2010

Gott nytt år!


Årets sista dag är det idag. I ungefär ett halvår har bloggen funnits och det har gått över förväntan. Jag började med ca 60 000 kronor sparade i fonder. I och med sparande, investeringar och omfördelningar har jag nu ett kapital på ca 150 000 kronor. Det känns riktigt roligt. Man inser att det faktiskt är möjligt att skapa sig en ganska bra summa över tid. Nu har ju börsen gått bra i år men i portföljen finns även bolag som gått rejält bakåt. Ta t.ex. Nokia som jag köpte för 88 kronor och som nu står i 70. Ingen höjdaraffär precis. Men strategin i äkta Buffetanda ligger fast - att köpa regelbundet och sälja sällan. På sikt tror jag det går uppåt om man hittar bolag som känns långsiktigt hållbara.

Nu blickar jag framåt, mot ett nytt år. Ett år då de flesta tror på en fortsatt uppgång på börsen. Just nu lutar det för egen del åt att börja med att köpa lite mer i H&M som backat den senaste tiden. Borde kunna ske i februari eller mars. Målet för 2011 blir att spräcka 200 000 kronorsgränsen. Mer vågar jag inte hoppas på. Sen får vi se hur det går. Det verkar ju även bli bra utdelningar som man kan återinvestera. Kul!

Till sist, ett stort Tack till er som följer bloggen. Hoppas ni finns kvar under 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar