måndag 30 januari 2012

ABB köper amerikanskt




ABB köper det amerikanska bolaget Thomas & Betts för ca 26 miljarder kronor med 9600 anställda och ett resultat på ca 390 miljoner dollar för det senaste året. ABB fortsätter alltså växa.

Mitt innehav i ABB är tämligen litet. Jag har funderat länge på hur jag ska göra. Jag känner inte till bolaget i den mån jag önskar och innehavet är som sagt inte speciellt stort i portföljen. Jag behåller dock så länge. Känslan hittills är att bolaget är ganska "tråkigt" men värdekonserverande. Pengarna finns kvar, man får lite utdelning och ibland rör sig kursen sakta uppåt eller nedåt. Det kommer storordrar men detta tycks redan finnas inprisat i kursen. Jag ser dock inga stora skäl till att öka i bolaget. Finns andra mer attraktiva alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar